רכבי הספורט המהירים בהיסטוריה

אחח איזה מרגש זה רכב מהיר ! אבל רק על מסלול המירוצים….. בכתבה הבאה נדבר על ההיסטוריה של כמה מן רכבי הספורט המהירים ביותר!

פרארי

זהו סיפור נהדר של יצרנית הרכב האיטלקית – פרארי. בשנת 1947, אנצו פרארי הקים את קבוצת המרוצים שלו Scuderia פרארי ולאחר מכן בשנת 1969 הוא הקים את פרארי כחוליית המפעל הראשית של קבוצת פיאט. אין מה להרחיב יותר מדי, כולם יודעים ומכירים את האיכות והמהירות של פרארי!

מזראטי

מזראטי היה בונה מכוניות מירוץ איטלקי. מזראטי זה אחד ממותגי מכוניות המירוץ המפורסמים בעולם, עם כמה ניצחונות בפורמולה 1, ותחרויות רכבי ספורט אחרות !

לולה-פרארי

לולה קארס אינטרנשיונל בע"מ, הידועה בכינויה לולה, הייתה חברה בריטית שהתמחתה בייצור מכוניות מירוץ. לולה נוסדה בשנת 1958 על ידי אריק בראדלי ובסיסה בהנטינגטון, אנגליה.

פורד-קוזוורט

פורד קוזוורט DFV הוא מנוע מירוץ שיוצר במקור על ידי פורד בריטניה עבור פורמולה 1, הקשור למנוע הנפוץ יותר של פורד פינטו בארכיטקטורה שלו, חולק את אותו עיצוב בסיסי, אם כי אינו זהה. הוא שימש גם בקטגוריות אחרות, כולל רכבי CART, פורמולה 3000 ומרוצי Sportscar.

ה-DFV זכה ב-128 מרוצי F1 בין השנים 1967 ל-1985, והניע את המכונית המנצחת ב-12 מתוך 13 שנים מ-1968 עד 1980.

פיג'ו-טלבוט-דרק

טלבוט הייתה יצרנית רכב צרפתית, בתחילה חברה בת של חברת דוראנט מוטורס האמריקאית. ב-1935 הם הפכו לבעלות מלאה של חברת Sunbeam-Mabley וב-1955 שינו את שמה ל-Talbot. הם הפסיקו את ייצור הרכב ב-1979.

אב-טיפוס הכביש הראשון היה "קואץ'" עם מנוע פיג'ו שהותקן בתוכו.

Matra-Simca MS670

ה-Matra Sports V12 היה מנוע 60 מעלות, 3.7 ליטר V12 פורמולה 1 שתוכנן על ידי ברנרד דודו וז'אן לוקאס כחלופה צרפתית ל-Cosworth DFV הבריטית. הרכב זכה בשני אליפות נהיגה ואליפות בנייה אחת.

מכוניות ספורט בישראל

אם כי מכוניות ספורט אקזוטיות כמו בכתבה הנ"ל הן פופולריות רק במסלולי המרוץ המקצועיים, עדיין תוכלו להנות מרכב ספורט מהיר ומהנה על כבישי ישראל. אם אתם מחפשים רכב ספורט אתם יכולים לקנות אותם בעסקאות רכב בתשלום חודשי וככה להקל על הכיס את מחירם שהוא בדרך כלל יקר יותר מהמכוניות הממוצעות! מקווים שנהנתם מהכתבה.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

אהבתם את הכתבה? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שאולי תאהבו