אותיות קטנות וביטוח רכב – למה חשוב לשים לב?

בכל עסקה שאנחנו עושים מול חברות גדולות ורציניות, אנחנו מקבלים מסמכים שמאשרים שאכן עשינו עסקה ואכן רכשנו מוצר או שירות מאותה חברה. אותם מסמכים, כידוע, מלאים בסעיפים ותתי סעיפים, כוללים אינספור תנאים ודרישות, הסכמות, סכומים ותאריכים, פרטים ששמענו בעל פה כשמכרו לנו את המוצר או את השירות, וכן לא מעט פרטים שלא בהכרח סיפרו לנו עליהם.

בכל עסקה מול חברה גדולה, למשל חברת ביטוח שמוכרת לנו ביטוח רכב, אנחנו יכולים להיות בטוחים שנמצא לצד המשפטים המודגשים והברורים, גם אותיות קטנות. מדובר בדרך כלל בסעיפים שמתייחסים לכלל הסיכונים, התנאים והמגבלות, ועלינו לשים לב אליהן, שכן אם נמצא את עצמנו בסיטואציה בה נרצה לממש את הפוליסה, אזי שכלל הסעיפים בהסכם יהיו רלוונטיים ויש לשים אליהם לב.

לכן, כשאנחנו בוחנים מה כולל ביטוח רכב לפני שרוכשים פוליסה כזו או אחרת, עלינו להתייחס לא רק לסעיפים שחברת הביטוח מדגישה בשביל למכור את הפוליסה, אלא גם לסעיפים אחרים, המפרטים את כל התנאים הרלוונטיים למימוש הפוליסה.

לאילו דברים חשוב לשים לב?

באופן טבעי, כשחברות הביטוח מציינות בפוליסה כיסויים מסוימים שהן מספקות, אז יהיה נכון מצידנו לברר באילו תנאים חלים הכיסויים, באיזה גובה, כיצד אנחנו יכולים ליהנות מהם ומתי.

מעבר לכך, אנחנו צריכים לבחון מאיזה שלב הפוליסה מתחילה לפעול, האם יש תקופת אכשרה מסוימת כפי שנהוג בפוליסות בתחומים אחרים, וכמובן באילו תנאים אנחנו יכולים לממש את הפוליסה על סעיפיה השונים, והאם יש מגבלות זמן או מגבלות לגבי מספר הפעמים שאנחנו יכולים לממש סעיפים מסוימים.

רצוי מאוד גם לבדוק היבטים ספציפיים שקשורים לפוליסה, למשל, מה בדיוק כוללים שירותי דרך, האם הפוליסה מכסה אסונות טבע ומאילו סוגים, מה ההבדל בין תוספות שונות לבין פוליסה בסיסית שחברת הביטוח מציעה לנו, וכן מה המשמעות של ביטויים כמו שבר שמשות, תיקון מראות ופנסים וכן מה גבול האחריות על פגיעה ברכוש צד ג'.

כמובן תמיד יש לוודא מה גובה השתתפות העצמית מצד אחד ומה גובה הכיסוי מצד שני. יש הנוטים להתבלבל ולחשוב שהם רכשו פוליסה זולה יותר, רק כדי לגלות בשלב מאוחר מידי שגובה השתתפות העצמית שלהם, כחלק מתנאי הפוליסה, היא גבוהה מהמקובל.

כיצד רוכשים פוליסת ביטוח בתנאים משתלמים

על מנת לרכוש פוליסת ביטוח בתנאים משתלמים, מה שעלינו לעשות זה לפנות לאתר Wobi ולקבל הצעות מחיר עבור פוליסות רכב ומתוכן לבחור את ההצעה המשתלמת עבורנו. מעבר לכך, בעזרת אתר Wobi נוכל גם לקבל מידע על הפוליסות השונות, מידע על אופי ניסוח הפוליסה וכמובן על האותיות הקטנות שמופיעות בכל פוליסה.

יהיה נכון להשתמש בשירות של אתר זה בשביל לרכוש פוליסת ביטוח בתנאים הטובים ביותר עבורנו, עם כל המידע הרלוונטי בשבילנו.

 

תמונה: shutterstock

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

אהבתם את הכתבה? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שאולי תאהבו